ماه و برکه | ||
اینکه غدیر پس از قربان میآید چه مفهومی دارد؟ شاید یک معنایش این است که آنکس که ادعای تشیع و ولایت و پیروی از امامت دارد، نخست باید بت بزرگ خودخواهی و خودپسندی و تنگنظری را شکسته و خرد کرده و منیت و خودپرستی را به مسلخ برده باشد. آنکه مدعی است پیرو علی(ع) است باید از او بیاموزد، در گفتار و رفتار؛ علی(ع) حتی در سختترین لحظههای دشوارترین جنگ تاریخ اسلام که پیامبر(ص) آن را رویارویی تمام کفر با تمام اسلام توصیف کرد، لحظهای به خود و جایگاه خود و خواستهی خود حتی اندیشه نیز نکرد و مولانا چه زیبا این رفتار آن بزرگوار را به تصویر کشیده که در نبرد با قویترین دشمن نیز نمیتوان و نباید اسیر خودخواهی شد.
از این منظر، ابزارها و رویدادها بهخودی خود اصالت ندارند، شمشیر زدن و فریاد برآوردن اگر در مسیر آرمانی اصیل و خدایی باشد، ارزش پیدا میکند و این امر تنها با ادعا محقق نمیشود. هرگاه شخص در عمل نشان دهد ادامه مطلب... شنبه 91/10/23 .:. 1:52 صبح .:. احمد
نظرات ()
نرم افزار تقویم غدیریه قال رسول الله: ضرورت احیای ایام غدیریه این نرم افزار شامل به همراه نقشه محل غدیر دانلود نرم افزار با حجم 2?8 مگابایت - کلیک کنید منبع : سایت احیاگران غدیر یکشنبه 91/10/17 .:. 7:31 عصر .:. احمد
نظرات ()
باز هم اربعین آمد، قرنها از وقوع آن همه مصیبت میگذرد ولی هنوز بغضها تازه است، هنوز هم آسمان برای نام حسین(علیه السلام)، عباس، سجاد و علی اصغر سر تعظیم فرود میآورد و گویی اربعین هر سال، نخستین اربعین حسینی است که عاشقان پیراهن صبوری میدرند و تاب از دست میدهند و به عزای حسین(علیه السلام) و یارانش میگریند و میشورند.
چهارشنبه 91/10/13 .:. 11:4 صبح .:. منتظران ظهور
نظرات ()
با تشکر از خانم مرضیه نفری سنگها را روی هم گذاشتند. جهازهای شترها را بالای سنگ ها چیدند. منبر بزرگی درست شد و محمد(ص) بر فراز منبر رفت. نگاه به جمعیت کرد 120هزار نفر دو ر تا دور منبر جمع شده بودند.محمد چشم گرداند به دنبال چه کسی است؟ محمد(ص) نام علی(ع) را بر لب آورد و علی بر فراز منبر رفت. سلمان با صدای بلندتری داد زد :« و علی بر فراز منبر رفت» و من روی صندلی نشسته ام و به صدای سلمان گوش می دهم. فهیمی جلو می آید و می گوید:« طه کر شدی ؟نمی شنوی؟ تو باید بری تو صحنه. کجایی؟» از روی صندلی بلند می شوم زل می زنم به جمشیدی ، پیرمرد دستش را بالا گرفته است .منتظر است که من کنارش بایستم دست من را بگیرد وبالا ببرد .اما من تمی توانم. پاهایم یاری نمی کنند. قدم از قدم برنمی دارم. سلمان دوباره روایت می کند:« محمد(ص) نام علی (ع) را بر لب آورد و علی بر فراز منبر رفت» یکشنبه 91/10/10 .:. 12:58 صبح .:. احمد
نظرات ()
عصر امام صادق ـ علیه السّلام ـ و ابوحنیفه (رئیس مذهب حنفی) بود، ابوحنیفه در مسجد کوفه برای شاگردانش تدریس میکرد. یکی از شاگردان هوشمند امام صادق ـ علیه السّلام ـ به نام «فضّال بن حسن» با یکی از دوستانش گردش میکردند تا به آن مسجد رسیدند، دیدند جمعی در اطراف ابوحنیفه حلقه زدهاند، و او برای آنها درس میگوید. فضّال به دوست خود گفت: «من از اینجا نمیروم مگر اینکه ابوحنیفه را وادار کنم تا مذهب تشّیع را بپذیرد.»، آنگاه به طرف مجلس ابوحنیفه رفتند و در کنار شاگردان ابوحنیفه نشستند، در این هنگام فضّال مناظره و سؤالات خود را به ترتیب ذیل شروع کرد: فضّال : ای پیشوا! من برادری دارم که از من سالمندتر است، ولی پیرو مذهب شیعه است، من هرچه برای او دلیل بر افضلیّت ابوبکر میآورم، تا او را به مذهب خودم (تسنّن) جذب کنم دلائل مرا رد میکند، اکنون از شما استمداد میکنم، بفرمائید دلیل برتری ابوبکر و عمر بر علی ـ علیه السّلام ـ چیست، تا آن را به برادرم بگویم و او را قانع کنم. ابوحنیفه : به برادرت بگو، چگونه علی ـ علیه السّلام ـ را بر ابوبکر و عمر مقدّم میداری با اینکه: در جنگها ابوبکر و عمر در حضور پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ نشسته بودند، و پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ علی ـ علیه السّلام ـ را به جبهه میفرستاد، و این خود دلیل است که پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ آنها را بیشتر دوست داشت و به حفظ جان آنها توجّه داشت. فضّال : اتفاقاً همین سؤال را به برادرم تذکّر دادم، او در پاسخ من گفت: مطابق قرآن، علی ـ علیه السّلام ـ که به جهاد و جنگ با دشمن میرفت، برتر است، زیرا در قرآن میخوانیم: « وَ فَضّلَ اللهُ الْمَجاهِدِینَ عَلَی الْقاعِدِینَ اَجْراً عَظِیماً » شنبه 91/10/9 .:. 3:8 عصر .:. احمد
نظرات ()
.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
|