سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و برکه
 
ثامن تم
نویسندگان
لینک دوستان
Image Hosted by Free Photo Hosting at IranXM
طراح قالب
ثامن تـــم

6556

سئوال 39: چرا امام امت اسلامی را خدا باید تعیین کند؟
پاسخ: امامت شرایط و ویژگیهایی دارد که شناخت انسان کامل، و شناسائی آن ویژگیها، برای انسانها ممکن نیست. انسان موجودی است ناشناخته، و کشف راز درون انسانها برای مردم امکان ندارد، حال که انسانها در انتخاب و شناخت رهبر کامل عاجزند باید خداوند خالق بشر به کمک انسانها آمده و رهبران کامل را معرفی فرماید که: 
((الله اعلم حیث یجعل رسالته.))
(خدا آگاه‏تر است که رسالت خود را در کجا قرار دهد.)از این رو 
امام علی (ع) را خداوند برگزید و در روز غدیر به بیعت همگانی با آن حضرت، فرمان داد.
سئوال 40: اگر امام را خدا انتخاب می‏کند، پس بیعت مردم چه نقشی دارد؟
پاسخ: خداوند بشر را هدایت می‏کند همانگونه که خوبیها و بدیها را معرفی کرد و راه سعادت و شقاوت را نشان داد. امام حق را نیز معرفی می‏کند. اما انسانها در انتخاب رهبر آزادند، می‏توانند امام حق را انتخاب کنند و به سعادت برسند و یا مخالفت کنند و گمراه شوند. آنگونه که در دیگر رهنمودهای الهی گروهی رستگار و گروه دیگر منحرف گشتند.
پس از حادثه غدیر نیز گروهی امامت امام علی (ع) را انکار و غصب کردند و گروهی بر ولایت و رهبری آن حضرت وفادار ماندند، و انواع شکنجه‏ها را به جان خریدند. پس اعلام وحی تضادی با اختیار انسان ندارد.
سئوال 41: بیعت مردم چه ره آوردهایی دارد؟ 
پاسخ: چون امام و رهبر جامعه باید در میان مردم زندگی کند، امر و نهی داشته باشد به خوبیها فرمان دهد، و مردم را برای پاکسازی و تصفیه دلها و جامعه از پلیدیها بسیج کند، باید مردم او را قبول داشته و با او بیعت کنند تا پشتوانه اجرائی داشته باشد.
اگر مردم به علل گوناگونی از حق منحرف شوند و دستورات امام حق را رعایت نکنند یا او را در انزوا قرار دهند، فرمان و دستورات امام بر زمین می‏ماند و در عمل امامت و رهبری او برای آنها نقشی نخواهند داشت. 
سئوال 42: آیا تنها در روز غدیر ولایت امیرالمؤمنین (ع) اعلام شد؟
پاسخ: خیر، اعلام ولایت امام علی (ع) پیش از غدیر بارها و بارها توسط پیامبر اسلام (ص) مطرح گردید. بریده بن خضیب اسلمی می‏گوید: روزی رسول خدا(ص) به جمعی و به من امر فرمود ((ما هفت نفر بودیم از جمله ابوبکر، عمر، طلحه و زبیر))که: ((سلمو علی علی با مره‏المؤمنین.))(11)((به علی (ع) با کلمه امیرالمؤمنین، سلام کنید)) ما به او به لفظ یا امیرالمؤمنین، سلام کردیم، با آنکه رسول الله زنده و در کنار ما بود. رسول خدا(ص) بارها از امامت امام علی (ع) و یازده فرزند او، و امامان معصوم (ع) سخن گفت، در روز غدیر برای امامت امام علی (ع) و دیگر امامان معصوم (ع) بیعت گرفته شد که فرمود: 
فامرت ان اخذ البیعه منکم و الصفقه لکم بقبول ما جئت به عن الله عزوجل فی علی امیرالمؤمنین، و الاوصیاء من بعده الذین هم منی و منه امامه فیهم المهدی الی یوم یلقی الله الذی یقدر و یقضی.
پس از طرف خدای عزیز و بزرگ مأمورم که برای علی امیرالمؤمنین (ع) از شما بیعت بگیرم، و برای امامان پس از او نیز بیعت کنید. امامانی که همگان از من و تز علی می‏باشند، و قائم آنان مهدی (عج) است تا روز قیامت که به حق قضاوت خواهند شد.
سئوال 43: اگر در گذشته ولایت امامان معصوم (ع) اعلام و ابلاغ شد، پس در روز غدیر واقعیتی شکل گرفت؟ 
پاسخ: در روز غدیر همه مسلمانان با رهنمود رسول خدا(ص) با امام علی (ع) بیعت کردند. و همه به امامت دیگر امامان معصوم (ع) تا حضرت قائم (عجل الله) اعتراف و اقرار کردند. و امامت آنان را تا رجعت و قیامت پذیرفتند.
سئوال 44: با بیعت عمومی مردم کدام اصل از اصول آزادی و دموکراسی ثابت می‏گردد؟
پاسخ: اصل شرکت مردم در سرنوشت خویش - اصل آزادی مردم در حکومت اسلامی 
حادثه غدیر زیباترین جلوه آزادی در حکومت اسلامی است با اینکه امام حق را خدا برگزید، و پیامبر خدا (ص) او را معرفی فرمود. 
حق بیعت به مردم داده شده است. 
سئوال 45: آیا در روز غدیر تنها روز بیعت با امیرالمؤمنین (ع) است؟
پاسخ: خیر بلکه روز غدیر روز بیعت با دوازده امام معصوم (ع) است. 
- روز غدیر اعتراف و اقرار به امامت دوازده امام شیعیان است. 
- روز غدیر روز بیعت با امیرالمؤمنین و یازده امام دیگر از فرزندان آن حضرت است. رسول خدا(ص) فرمود: معاشرالناس! فبایعوا الله و با یعونی و با یعوا علیا امیرالمؤمنین، والحسن والحسین والائمه منهم فی الدنیا والاخره کلمه طیبه باقیه یهلک الله من غدر و یرحم من و فی. فمن نکث فانما یتکث علی نفسه و من اوفی بما عاهد علیه الله فسیوتیه اجرا عظیماً
ای جمعیت انسانها: پرهیزگار باشید، و بیعت کنید با علی امیر مؤمنان، و حسن و حسین و امامان پس از آنان، که کلمه طیبه جاودانه هستند، خدا نیرنگ باز را هلاک می‏کند، و رحمت خدا را می‏نگرد کسی که وفای به عهد کند و کسی که پیمان شکند، پس بر زیان خود عمل کرده است. 
سئوال 46: اگر امامت نباشد چرا رسالت پیامبر ناقص است؟ 
پاسخ: هر چیزی برای تداوم و جاودانه ماندن به دو اصل نیازمند است.1- اصل علل پیدایش 2- و اصل علل پایداری و حفاظت. 
اگر طراحی اختراعی را به ثبت برساند و برود، و دیگر کسی آن اختراع را مطرح نکند به تولید انبوه نرساند، آن را حفظ نکند، چون اصل تداوم و پایداری با اصل پیدایش و اختراع هماهنگ نشد آن اختراع فراموش می‏شود، از یاد می‏رود، نابود می‏شود. در حفظ و نگهداری یک ساختمان یک کتاب، یک طرح اقتصادی، نیز این واقعیت جاری است. 
در مسائل فکری و عقیدتی نیز به دو اصل نیازمندیم: 1- اصل پیدایش ((علت محدثه)) و پدید آورنده. 2- و اصل پایداری و حفاظت ((علت مبقیه)) و نگهدارنده 
اگر رسول خدا بیاید و مکتب را معرفی کند، و ملت و دولت را با انواع زحمت ها و تلاش ها پدید آورد، و پس از دورانی از دنیا برود و علت پایداری و حفاظتی نباشد که راه و رسم او را تداوم دهد، و مکتب او را از انواع تحریف و دگرگونی برهاند. ره آورد رسالت تاراج می‏شود و پس از اندک زمانی اثری از آن باقی نخواهد ماند. پس رسالت بدون ولایت و امامت نا تمام است.

منبع : شبکه جامع اطلاع رسانی غدیر 


سه شنبه 94/7/14 .:. 1:18 عصر .:. احمد نظرات ()
.:.  کدنویسی : وبلاگ اسکین  .:.  گرافیک : ثامن تم  .:.
درباره وبلاگ

وِلایَةُعَلِیِّ بْنِ أبی طالبٍ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی. شُکرت خدایا... اگر شیعه واقعی نیستم، مُحب اهل بیت هستم. و مرا با قلبی سرشار از این محبت بمیران. آمین یا رب العالمین.
امکانات وب
آمار وبلاگ
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به مدیر آن می باشد.