سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و برکه
 
ثامن تم
نویسندگان
لینک دوستان
Image Hosted by Free Photo Hosting at IranXM
طراح قالب
ثامن تـــم
دوشنبه 92/7/29 .:. 9:21 عصر .:. احمد نظرات ()

43453


دوشنبه 92/7/29 .:. 12:12 صبح .:. احمد نظرات ()

هر نامی از این نامها دری تازه از قلعه بلند غدیر بر ما می‏گشاید چرا که اسلام بر برگزیدن نامی برای زمان یا مکان و یا هر چیز دیگر، خصوصیات مسمی را در نظر داشته و به جنبه‏ها و زوایای آن توجه کرده است.

غدیر

نامها به سهولت در ذهنها جای می‌گیرند و به راحتی معانی بلند را منتقل می‌کنند به همین دلیل و دلایل دیگر، نامگذاری روزها و یا هفته‌ها یکی از شیوه‌های تبلیغاتی مثبت و منفی شده است و مطرح شدن و رواج پیدا کردن ارزشها یا ضد ارزشها را در پی دارد. 

ادامه مطلب...

یکشنبه 92/7/28 .:. 7:37 عصر .:. احمد نظرات ()

غدیر

نمایشگاه مجازی غدیر خم

به مناست عید بزرگ مسلمانان و شیعیان جهان و در ادامه مطلب ، نمایشگاه مجازی آنلاین ( برگرفته از سایت نامداران ) با عنوان غدیر خم تقدیم حضورتان می گردد. امیدواریم که از مطالب و تصاویر این نمایشگاه لذت ببرید. لازم به توضیح است جهت استفاده از صوت می توانید قبل از ورود به نمایشگاه ابتدا به بخش ویژه نامه صوتی ( در سمت چپ سایت ) مراجعه و با کلیک بر آن صوت مورد علاقه ی خود را نیز بشنوید.
منبع :سایت غدیر خم 

پنج شنبه 92/7/25 .:. 9:13 عصر .:. احمد نظرات ()

«لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت اعلام شد + جدول

«لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت اعلام شد + جدول

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به تأکید پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برای نشر معارف غدیر خم، شعار امسال دهه عید قربان تا عید غدیر را برخاسته از این دستور نبوی دانست و گفت: «لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت است. 
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت که صبج امروز(یکشنبه 21 مهر ماه) برگزار شد، گفت: با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تنها روز عید غدیر خم به عنوان روز امامت و ولایت جشن گرفته می‌شد، اما از چهار سال پیش بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بین عید قربان و عید غدیر رابطه‌ای وجود دارد، بنابراین این دهه را که متصل به امامت و انتصاب حضرت امیر(علیه السلام) است، از سوی خداوند و با تأکید رسول گرامی(صلی الله علیه و آله و سلم) برای بیان الگوی اداره جامعه مطرح شده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های مختلف این مرکز در دهه امامت و ولایت افزود: در دهه امامت و ولایت، برنامه‌ها در دو دسته اجرا می‌شود که در دسته نخست برنامه‌ها ناظر به امر تبلیغ و ترویج و در دسته دوم برنامه‌های فرهنگ‌ساز و تلاش‌های فرهنگی مد نظر هست که ناظر بر تأمین، توسعه و تعمیق حقیقت غدیر خواهد بود.
 
ادامه مطلب...

سه شنبه 92/7/23 .:. 3:21 صبح .:. احمد نظرات ()

تصاویر زیر مربوط است به منطقه‌ای که کاروان حجاج در راه برگشت از حجةالوداع در آن منطقه توقف کرده‌اند. در تاریخ آمده است، به این منطقه به دلیل وجود برکه‌ای، غدیر خم گفته می‌شد. این برکه در منطقه جحفه واقع است.






ادامه مطلب...

شنبه 92/7/20 .:. 10:12 صبح .:. باران نظرات ()

 

آنانکه غدیر عشق را می دانند                   گلگشت سریر عشق را می دانند

در صحنه بی بدیل قلب مومن                   خوش نقش امیر عشق را می دانند

 

شسیسی

آن زمان که ندای "من کنت مولاه" و صدای"الله اکبر" در صحرای غدیر پیچید ملائک از شوق به ولوله آمدند و فضای ملکوت را با تأسی از عالم ملک، عنبرین از درود کردند.

"ای رسول ما! آنچه بر تو نازل آمد ابلاغ نما که اگر چنین نکنی رسالت الهی را ابلاغ نکرده ای". نهراس! از دشمنان علی بیم مدار، عالم خاکی را به این نغمه گلستان کن و داعیه بدخواهانت را برانداز که پس از من مولا و اولی بر شما، علی است.

مسلمانان تازه از حج آمده دسته دسته آمدند، دست در دست علی دادند و تبریک های ملائک را به ترجمان نشستند. از آنکه گفت :"بخ بخ لک یا علی اصبحت مولای و مولا کل مومن و مومنه" تا آن مخدراتی که با نهادن دست خود در تشت آب ولایت مولا را مؤید آمدند.  

 

ادامه مطلب...

چهارشنبه 92/7/17 .:. 11:6 صبح .:. باران نظرات ()

 خصائل  علی «علیه السلام» در آئینه غدیر

نویسنده: یزدان لعل آبادی

چکیده:

یکی از دلایل به وجود آمدن واقعه غدیر، جانشینی و امامت پس از پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم» و جایگاه این مسئله در اسلام است، که در این تحقیق به اثبات این مسأله از دیدگاه اسلام، احادیث و وقایع تاریخی پرداخته شده است.
دومین مسأله ای که در واقعه غدیر مشهور است، عدالت می باشد که در این مقال، نخست به تعریف عدالت که خود یکی از دلائل واقعه غدیر است و جایگاه آن در جریان غدیرخم پرداخته ایم.
سومین مطلبی که در اینجا به چشم می خورد، مسأله سعه صدر است، که ابتدا به تعریف آن پرداخته و سپس از سعه صدر به عنوان یکی از ارکان امامت یاد شده که در زندگی امیرالمؤمنین و برخورد ایشان با دشمنان دیده می شود.
دلائل محبت به علی «علیه السلام» و ائمه معصومین «علیهم السلام» نیز، مبحث دیگری است که به آن پرداخته ایم.
کلید واژه ها: 1ـ غدیر 2ـ علی «علیه السلام» 3ـ امامت 4ـ عدالت 5 ـ محبّت

ادامه مطلب...

چهارشنبه 92/7/17 .:. 1:56 صبح .:. منتظران ظهور نظرات ()

  نقش مناظرات ائمه (ع) در اثبات غدیر

 


نویسنده: حجة الاسلام رجب اکبرزاده
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه

چکیده:

مقاله حاضر در پی اثبات این واقعه تاریخی است که، حضرات معصومین «علیهم السلام» در جاهای متعدد و به مناسبت های مختلف در اثبات حقانیّت امیرالمؤمنین «علیه السلام»، از واقعه غدیر بهره جسته و از هیچ فرصتی کوتاهی نکرده اند.

مقدمه:

واقعه غدیرخم و حدیث آن از نظر سند قابل مناقشه نیست و از احادیث متواتر بوده، که همواره مورد احتجاج حضرات معصومین «علیهم السلام» و برخی از صحابه قرار گرفته است و همچنین متجاوز از 100 تن از صحابه آن را روایت کرده اند. علامه امینی در جلد اول کتاب ارزشمند «الغدیر» غیر از آنکه به آن احتجاجات و مناظرات اشاره داشته اند، 110 تن از صحابه را نام برده (1) و مدارک و منابع آن را از اهل سنت آورده اند و 84 تن از تابعین (2) ادامه مطلب...
چهارشنبه 92/7/17 .:. 1:28 صبح .:. احمد نظرات ()

آیامیدانید حضرت زهرا سلام الله علیها فراموشی غدیر را عامل مصائب و گرفتاری ها معرفی نموده اند؟

در دوران غربت بعد از پیامبر اکرم صلى‏الله‏علیه‏ و ‏آله‏، که توأم با اختناق نیز بود، از جمله جاهایى که مردم مى‏توانستند با حضرت زهرا علیهاالسلام دیدارى داشته باشند و سؤالاتشان را مطرح نمایند، در خارج از شهر مدینه، بر سر مزار شهداى احد و حمزه سیدالشهدا بود. از جمله کسانى که در کنار مزار شهدا با حضرت زهرا علیهاالسلام ملاقات کرده، محمود بن لبید (و یا اسید) است. او مى‏گوید:

غدیر

پس از وفات رسول الله صلى‏الله‏علیه‏ و ‏آله‏ فاطمه زهرا علیهاالسلام را در کنار قبر حمزه در احد مشاهده کردم، در حالى که به شدت منقلب بود و اشک مى‏ریخت. صبر کردم تا آرام گرفت، آنگاه به حضور ایشان رسیدم و عرضه داشتم: اى بانوى من! سؤالى برایم پیش آمده است که مى‏خواهم با شما در میان بگذارم .

فرمود: بپرس!

ادامه مطلب...

یکشنبه 92/7/14 .:. 1:52 صبح .:. احمد نظرات ()
.:.  کدنویسی : وبلاگ اسکین  .:.  گرافیک : ثامن تم  .:.
درباره وبلاگ

وِلایَةُعَلِیِّ بْنِ أبی طالبٍ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی. شُکرت خدایا... اگر شیعه واقعی نیستم، مُحب اهل بیت هستم. و مرا با قلبی سرشار از این محبت بمیران. آمین یا رب العالمین.
امکانات وب
آمار وبلاگ
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به مدیر آن می باشد.