سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و برکه
 
ثامن تم
نویسندگان
لینک دوستان
Image Hosted by Free Photo Hosting at IranXM
طراح قالب
ثامن تـــم

غدیر

بسم الله الرحمن الرحیم 

با آرزوی قبولی عزاداری های همه شما عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به اطلاع می رسانیم. پیرو اطلاعیه ی قبلی و بنابر درخواست شرکت کنندگان در اولین دوره مسابقه وبلاگ نویسی «ابلاغ غدیر» لیست وبلاگ هایی که در مرحله اول داوری جهت بررسی و داوری نهایی انتخاب شده اند به شرح ذیل اعلام می شوند.

لازم به ذکر می باشد که :

وبلاگ هایی در این مرحله انتخاب شده اند که حداقل شرایط لازم برای شرکت در مسابقه را دارا بوده اند و انتخاب وبلاگ ها در این مرحله به معنای تأیید آنها نمی باشد بلکه در این مرحله از داوری فقط وبلاگ هایی که شرایط لازم برای شرکت در مسابقه را دارا نبودند حذف گردیده اند و از میان بیش از 500 وبلاگ شرکت داده شده در مسابقه، تعداد 278 وبلاگ جهت بررسی دقیق و داوری نهایی انتخاب شده اند.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 92/8/30 .:. 7:48 عصر .:. احمد نظرات ()

عاشورا

بوی غبارِ به خون نشسته می آید!
رقصان، از سمِ ستوران
در وادی ی غدیر خُم،
ذره ذره اش،
گویای  قطره قطره ی خون ست!؟
که بوی، تفرقه، نفاق، جنایت،
مَکر، ریا، خروج . و خیانت؛
و بوی نسل کشی در سرزمین جاودان!؟
بوی انزوا، سکوت، و مظلومیت،
بوی شکستن در کوچه پس کوچه های مدینه
و بی نشانی در بقیع!؟
و بوی رستگاری در محرابِ خون می دهد.
غباری که با خون خدا عجین شد!؟

فلش بک!:
 

آنجا که فرمان خدا حجاب نیزه می شود
 
و با مَکر، پیراهن، بر تنِ عریانش تحمیل!
و روزی دگر سردار می شود!؟
بر دستِ سر سپردگان!
.................
و هنوز هم قصه بر دار ست!؟

...

پژوراه


یکشنبه 92/8/26 .:. 7:11 عصر .:. احمد نظرات ()

نقشه ترور پیامبر (ص )در کوه هرشى توسط منافقین

ترور نافرجام پیامبر رحمت

امروز تمامى مسلمانان به دیار خود رهسپار بودند. آنان پس از مراسم عظیم حج، مراسم شگفت غدیر را نظاره کرده و منتظر بودند تا به اقوام خود برسند و برایشان بازگو کنند. 
اما هنوز منافقین از توطئه‏هاى خود بازننشسته بودند و این بار تا به آن‌جا پیش رفتند که تصمیم قتل رسول‌اللَّه ‏صلى الله علیه و آله را گرفتند. 
آن‌ها براى این منظور قله کوه «هَرْشى» را برگزیدند، زیرا این کوه گردنه‏ها و پرتگاه‏هاى خطرناکى داشت. آنان مى‏خواستند حضرت را در یکى از پرتگاه‏هاى کوه به پایین پرتاب کنند و یا با شمشیر حمله کرده و ایشان را به قتل رسانند. کاروان تا نزدیک غروب امروز به حرکت ادامه داد و به کوه هرشى رسید. در آن‌جا پس از استراحتى کوتاه، دوباره شبانه حرکت کرد.
منافقین در گروه چهارده‌نفرى خود پیشاپیش قافله حرکت کرده و در محل موعود - سربالایى قله هرشى - در ظلمت شب پشت صخره‏ها پنهان شده به کمین نشستند. آن‌ها ظرف‏هاى استوانه‌ای بزرگى پُر از سنگ و ریگ و شن را نیز همراه خود برده‌بودند تا براى رَماندن شتر پیامبر صلی الله علیه و آله استفاده کنند. 
پیامبر صلی الله علیه و آله همراه حُذیفه و عمار با شترى تندرو به سمت قله هرشى حرکت کردند. 
هنگامى که به نزدیکى قله رسیدند جبرئیل نازل شد و پیامبر صلی الله علیه و آله را از نقشه قتل آگاه ساخت. ایشان نیز به حذیفه و عمار خبر داد و دستور داد تا با شمشیرهاى خود آماده باشند. 
وقتى به قله کوه رسیدند منافقین ابتدا ظرف‏هاى پر از شن و سنگ را غلطاندند. ناگهان صداى مهیبى بلند شد و نزدیک بود شتر حضرت رَم کند، ولى پیامبر صلی الله علیه و آله فریاد زد: «آرام بگیر که برتو مسئله‏اى نخواهد بود». او نیز به قدرت الهى با عربى فصیح کلامى گفت و آرام گرفت. پس از آن، منافقین که در این مرحله شکست خورده‌بودند به طرف شتر حمله کردند. این بار حذیفه و عمار با شمشیرهاى کشیده حمله کردند و با آنان درگیر شدند. 
منافقین که گویا در یک لحظه نقشه خود را خنثى‌شده دیدند فرار را بر قرار ترجیح دادند و پشت سنگ‏ها پنهان شدند. 
حذیفه از حضرت پرسید: اینان چه کسانى هستند؟ حضرت فرمود: منافقین در دنیا و آخرت. سپس پرسش و پاسخ‏هایى بین حذیفه و حضرت صورت گرفت. در پایان پیامبر صلی الله علیه و آله براى این‌که شبهه‏اى از شناسایى آن افراد باقى نماند اشاره‏اى نموده و نورى تابید و فضا را مانند روز روشن نمود. حذیفه و عمار تمامى آن چهارده نفر را دیدند و شناختند.* پیامبر صلی الله علیه و آله که مأمور بود با آن‌ها درگیر نشود، زیرا در آن شرایط حساس فتنه‏اى دیگر به پا مى‏شد و مراسم غدیر را خدشه‌دار مى‏کرد، از کنار آن‌ها صبورانه گذشت. 
* بحار الانوار: ج 7 ص 209، ج 28 ص 97، 99 ، ج 31 ص 632، 635. عوالم العلوم: ج15 /3 ص 165، 166، 304.

منبع : سایت غدیریه 


دوشنبه 92/8/13 .:. 12:57 عصر .:. احمد نظرات ()

در تبلیغات مرتبط با این جشنواره مبتذل از عکس های برگزاری برنامه های مشابه در ایران و سایر کشورها با اجرای مردان و زنان استفاده شده است.
قرار است جشنواره ای تحت عنوان حرکات موزون ویژه بانوان به بهانه عید غدیر در یکی از محله های غرب تهران برگزار شود.
در تبلیغات اینترنتی این به اصطلاح جشنواره، از اجرای حرکات موزون آذری، فارسی، کردی، عربی، لبنانی، اسپانیش، ایرانی و... به همراه رقص نور و دی جی، نام برده شده است.


 همچنین در توضیحات فروش این بلیط به رنگ قرمز و به صورت ویژه آمده است که تماشاگران زن شرکت کننده در این برنامه می توانند به انجام حرکات موزون بیرون از سن بپردازند.


 در تبلیغات مرتبط با این جشنواره مبتذل نیز از عکس های برگزاری برنامه های مشابه در ایران و سایر کشورها حتی با اجرای مردان نیز استفاده شده است.


 منبع : جهان


شنبه 92/8/4 .:. 7:22 عصر .:. احمد نظرات ()
شیعه

دو وهابی موقع سوارشدن به هواپیما متوجه شدن یکی از مسافران شیعه هستش . . .
قرارگذاشتن که اذیتش کنن ؛ اولی به دومی گفت: میخواستم تعطیلات برم لبنان ؛ اما شنیدم اونجا شیعه زندگی میکنه ؛ پیشنهاد شناسنامه بحرینی به من شد اما نپذیرفتم؛چون اکثریت شیعه هستن . . .
فکر کردم برم عراق شنیدم که عراق هم پرازشیعه است ؛ رفیقش گفت:خب چرانرفتی اروپا؟؟
گفت:اونجاهم تشیع منتشر شده توخیابونا؛ هرجا بری بهشون برمیخوری. . .
همینطور ادامه دادن تا خشم این مسافر شیعه رو در بیارن؛مسافر شیعه هم باکمال خونسردی بشون روکرد وگفت: چرا به جهنم سفر نمیکنی؟ 
"شنیدم اونجا تنها جاییست که شیعه نداره!!!"

زهرا منعم‍ی زاده

موسسه جهانی سبطین (ع)


جمعه 92/8/3 .:. 9:23 عصر .:. احمد نظرات ()

اهدای عمامه مبارک پیامبر( ص) به امیرالمومنین ع و آغاز بیعت مسلمانان با ایشان

 غدیر
اولین عملى که پیامبر صلی الله علیه و آله بعد از خطابه انجام داد این بود که عمامه خود به نام سحاب یعنى ابر رحمت را - در حالى که هنوز بر منبر بود - با دست مبارک خود بر سر امیرالمؤمنین‏ علیه السلام بست و دو سر آن را از پشت و جلو بر دوش حضرت قرار داده و فرمود: «عمامه ملائکه این‌گونه است، عمامه تاج عرب است». 
اکنون پیامبر صلی الله علیه و آله با آرامش و شادى خاصى از منبر فرود آمد و مسلمانان به ایشان تبریک گفتند. 
حضرت در ادامه مراسم بیعت دستور داد دو خیمه جداگانه زیر درختان برپا شود که در یکى رسول اللَّه‏ صلى الله علیه و آله و در دیگرى امیرالمؤمنین‏ علیه السلام بنشینند.
مسلمانان ابتدا وارد خیمه پیامبر صلی الله علیه و آله شده به‌عنوان قبول و اقرار ولایت و امامت دست بیعت دهند و سپس به خیمه امیرالمؤمنین‏ علیه السلام روند و سه کار آن‌جام دهند: اول این‌که بیعت کنند، دوم این‌که «السلام علیک یا امیرالمؤمنین» گویند، و سوم این‌که به حضرت این مقام عظیم را تبریک گویند. 

جمعه 92/8/3 .:. 12:58 صبح .:. باران نظرات ()
حاجب بروجردی قصیده ای زیبا در مدح امیر المومنین ، علی (ع) سرودند که شاه بیت آن این بود :         
حاجب اگر محاسبه حشر با علیست
       من ضامنم که هر چه بخواهی گناه کن!
 همان شب در عالم رویا مولا علی بن ابیطالب (ع) به خواب ایشان آمده و فرمودند :
 اگر چه محاسبه در دست ماست اما اگر اجازه بدهی من بیت آخر شعرت را اصلاح کنم!
حاجب عرض میکند :
یا مولا شعر برای شما و در مدح شماست!
حضرت علی(ع) میفرماید پس بیت آخرت را اینگونه بنویس :
 حاجب اگر محاسبه حشر با علیست
   شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن ... 
غدیر
منبع : حسنا سایت 

جمعه 92/8/3 .:. 12:18 صبح .:. احمد نظرات ()


.:.  کدنویسی : وبلاگ اسکین  .:.  گرافیک : ثامن تم  .:.
درباره وبلاگ

وِلایَةُعَلِیِّ بْنِ أبی طالبٍ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی. شُکرت خدایا... اگر شیعه واقعی نیستم، مُحب اهل بیت هستم. و مرا با قلبی سرشار از این محبت بمیران. آمین یا رب العالمین.
امکانات وب
آمار وبلاگ
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به مدیر آن می باشد.