سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و برکه
 
ثامن تم
نویسندگان
لینک دوستان
Image Hosted by Free Photo Hosting at IranXM
طراح قالب
ثامن تـــم

نقشه ترور پیامبر (ص )در کوه هرشى توسط منافقین

ترور نافرجام پیامبر رحمت

امروز تمامى مسلمانان به دیار خود رهسپار بودند. آنان پس از مراسم عظیم حج، مراسم شگفت غدیر را نظاره کرده و منتظر بودند تا به اقوام خود برسند و برایشان بازگو کنند. 
اما هنوز منافقین از توطئه‏هاى خود بازننشسته بودند و این بار تا به آن‌جا پیش رفتند که تصمیم قتل رسول‌اللَّه ‏صلى الله علیه و آله را گرفتند. 
آن‌ها براى این منظور قله کوه «هَرْشى» را برگزیدند، زیرا این کوه گردنه‏ها و پرتگاه‏هاى خطرناکى داشت. آنان مى‏خواستند حضرت را در یکى از پرتگاه‏هاى کوه به پایین پرتاب کنند و یا با شمشیر حمله کرده و ایشان را به قتل رسانند. کاروان تا نزدیک غروب امروز به حرکت ادامه داد و به کوه هرشى رسید. در آن‌جا پس از استراحتى کوتاه، دوباره شبانه حرکت کرد.
منافقین در گروه چهارده‌نفرى خود پیشاپیش قافله حرکت کرده و در محل موعود - سربالایى قله هرشى - در ظلمت شب پشت صخره‏ها پنهان شده به کمین نشستند. آن‌ها ظرف‏هاى استوانه‌ای بزرگى پُر از سنگ و ریگ و شن را نیز همراه خود برده‌بودند تا براى رَماندن شتر پیامبر صلی الله علیه و آله استفاده کنند. 
پیامبر صلی الله علیه و آله همراه حُذیفه و عمار با شترى تندرو به سمت قله هرشى حرکت کردند. 
هنگامى که به نزدیکى قله رسیدند جبرئیل نازل شد و پیامبر صلی الله علیه و آله را از نقشه قتل آگاه ساخت. ایشان نیز به حذیفه و عمار خبر داد و دستور داد تا با شمشیرهاى خود آماده باشند. 
وقتى به قله کوه رسیدند منافقین ابتدا ظرف‏هاى پر از شن و سنگ را غلطاندند. ناگهان صداى مهیبى بلند شد و نزدیک بود شتر حضرت رَم کند، ولى پیامبر صلی الله علیه و آله فریاد زد: «آرام بگیر که برتو مسئله‏اى نخواهد بود». او نیز به قدرت الهى با عربى فصیح کلامى گفت و آرام گرفت. پس از آن، منافقین که در این مرحله شکست خورده‌بودند به طرف شتر حمله کردند. این بار حذیفه و عمار با شمشیرهاى کشیده حمله کردند و با آنان درگیر شدند. 
منافقین که گویا در یک لحظه نقشه خود را خنثى‌شده دیدند فرار را بر قرار ترجیح دادند و پشت سنگ‏ها پنهان شدند. 
حذیفه از حضرت پرسید: اینان چه کسانى هستند؟ حضرت فرمود: منافقین در دنیا و آخرت. سپس پرسش و پاسخ‏هایى بین حذیفه و حضرت صورت گرفت. در پایان پیامبر صلی الله علیه و آله براى این‌که شبهه‏اى از شناسایى آن افراد باقى نماند اشاره‏اى نموده و نورى تابید و فضا را مانند روز روشن نمود. حذیفه و عمار تمامى آن چهارده نفر را دیدند و شناختند.* پیامبر صلی الله علیه و آله که مأمور بود با آن‌ها درگیر نشود، زیرا در آن شرایط حساس فتنه‏اى دیگر به پا مى‏شد و مراسم غدیر را خدشه‌دار مى‏کرد، از کنار آن‌ها صبورانه گذشت. 
* بحار الانوار: ج 7 ص 209، ج 28 ص 97، 99 ، ج 31 ص 632، 635. عوالم العلوم: ج15 /3 ص 165، 166، 304.

منبع : سایت غدیریه 


دوشنبه 92/8/13 .:. 12:57 عصر .:. احمد نظرات ()
.:.  کدنویسی : وبلاگ اسکین  .:.  گرافیک : ثامن تم  .:.
درباره وبلاگ

وِلایَةُعَلِیِّ بْنِ أبی طالبٍ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی. شُکرت خدایا... اگر شیعه واقعی نیستم، مُحب اهل بیت هستم. و مرا با قلبی سرشار از این محبت بمیران. آمین یا رب العالمین.
امکانات وب
آمار وبلاگ
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به مدیر آن می باشد.