سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و برکه
 
ثامن تم
نویسندگان
لینک دوستان
Image Hosted by Free Photo Hosting at IranXM
طراح قالب
ثامن تـــم

«لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت اعلام شد + جدول

«لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت اعلام شد + جدول

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به تأکید پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برای نشر معارف غدیر خم، شعار امسال دهه عید قربان تا عید غدیر را برخاسته از این دستور نبوی دانست و گفت: «لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت است. 
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت که صبج امروز(یکشنبه 21 مهر ماه) برگزار شد، گفت: با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تنها روز عید غدیر خم به عنوان روز امامت و ولایت جشن گرفته می‌شد، اما از چهار سال پیش بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بین عید قربان و عید غدیر رابطه‌ای وجود دارد، بنابراین این دهه را که متصل به امامت و انتصاب حضرت امیر(علیه السلام) است، از سوی خداوند و با تأکید رسول گرامی(صلی الله علیه و آله و سلم) برای بیان الگوی اداره جامعه مطرح شده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های مختلف این مرکز در دهه امامت و ولایت افزود: در دهه امامت و ولایت، برنامه‌ها در دو دسته اجرا می‌شود که در دسته نخست برنامه‌ها ناظر به امر تبلیغ و ترویج و در دسته دوم برنامه‌های فرهنگ‌ساز و تلاش‌های فرهنگی مد نظر هست که ناظر بر تأمین، توسعه و تعمیق حقیقت غدیر خواهد بود.
 
*واقعه غدیر محور وحدت امت اسلامی است 
 
ظریف‌منش با اشاره به ماهیت وحدت بخش واقعه غدیر خم گفت : مقام معظم رهبری فرموده‌اند: حضرت علی(علیه السلام) و غدیر می‌تواند محور وحدت باشد، پس اگر حقیقت غدیر را خوب به جهان معرفی کنیم، نه تنها تمام مسلمانان بلکه تمام آزادگان جهان آن را جشن و گرامی خواهند داشت.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه با بیان اینکه دهه امامت و ولایت در واقع فرصتی برای بیان حقیقت غدیر، مسئله امامت، ولایت و ولایت فقیه در جامعه ایجاد می‌کند، اظهار داشت : بنیاد غدیر با همکاری سایر ارگان‌ها ،‌نهادها  و سازمان‌های مختلف در این دهه به اجرای برنامه‌های متنوع می‌پردازد که از جمله آن‌ها می‌توان به نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری‌ها اشاره کرد.
 
*اجرای برنامه عید غدیر در 12 نمایندگی خارج از کشور و 55 رایزن فرهنگی 
 
وی ادامه داد: دسته دوم سازمان‌های غیر دولتی هستند که برنامه‌های مردمی را اجرا می‌کنند و حجم فعالیت‌های این گروه کمتر از دستگاه‌های اجرایی نیست و دسته سوم برنامه‌های خاص بنیاد بین‌المللی غدیر است که در سه سطح دفتر مرکزی، نماینده‌های استان‌ها و در خارج از کشور اجرا می‌شود.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه برنامه‌های بنیاد غدیر در خارج از کشور توسط رایزن‌های فرهنگی کشور اجرا می‌شود، ابراز داشت: در حوزه بین‌الملل نیز بنیاد بین‌المللی غدیر در 12 کشور نمایندگانی را دارد و به این نتیجه رسیدیم که به جای پرداختن به مسئله غدیر در کشورهای گوناگون، از سیستم فعلی نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم، از این رو برنامه‌هایی برای 55 کشور، به رایزن‌های فرهنگی و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف ابلاغ شد.
 
وی افزود: ما اهداف متفاوتی در برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت در خارج از کشور، نسبت به داخل کشور داریم چرا که امکان اجرای تمام برنامه‌های داخلی در خارج از کشور وجود ندارد از این رو هر کدام از برنامه‌ها به تناسب نیاز و با یک هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی خاصی در کشورهای مختلف اجرا می‌شود.
 
*18 شاعر در دومین جشنواره شعر غدیر برگزیده شدند 
 
ظریف‌منش با اشاره به مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری شعر غدیر در سالن سوره حوزه هنری، اظهار داشت: در این دومین جشنواره شعر غدیر 170شاعر شرکت کردند که بیش از 560 شعر ارسال شده است که در نهایت در مراسم اختتامیه از 18 شاعر و 50 شعر منتخب تقدیر می‌شود.
 
*سفر اطعام در عید غدیر خم در برخی شهرهای کشور گسترده می‌شود 
 
وی با اشاره به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده در دهه امامت و ولایت، ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر در یکصد شهر کشور توسط بسیج مستضعفین در قالب نمایش و تئاتر، نشست‌های علمی بسیج دانشجویی، برگزاری مسابقه حفظ، قرائت، شرح، ترجمه خطبه غدیر، برگزاری دعای روح بخش «زیارت جامعه کبیره» در روز ولادت امام هادی(علیه السلام)، اعزام مبلغ غدیر به استان‌های مختلف توسط طلاب حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در پایان گفت: در روز عید سعید غدیر خم، مراسم عقد اخوت در مساجد کشور برگزار خواهد، همچنین سفره اطعام مدعوین عید غدیر خم در برخی از شهرهای کشور از جمله شهر شیراز بر پا می‌شود.
 
ظریف‌منش در این نشست با اعلام اینکه شعار امسال دهه امامت و ولایت «لبیک یا رسول‌ الله» است، به عناوین این دهه و همچنین فهرست همایش و جشنواره‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در سال جاری اشاره کرد که در ادامه می‌آید :

*عناوین دهه امامت و ولایت

 

ردیف ایام هفته تاریخ عنوان
1 چهارشنبه 7/24 توحید، ‌ولایت و اطاعت «عید قربان»
2 پنج‌شنبه 7/25 ولایت، ‌ایثار و شهادت
3 جمعه 7/26 ولایت، عدالت و ‌انتظار
4 شنبه 7/27 ولایت، وحدت و بیداری اسلامی
5 یکشنبه 7/28 ولایت، ‌بصیرت و دشمن‌ستیزی
6 دوشنبه 7/29 ولایت و هدایت «ولادت امام هادی(علیه السلام)»
7 سه شنبه 7/30 ولایت،‌معرفت و محبت
8 چهارشنبه 8/1 ولایت،‌اخلاق و سیاست
9 پنج‌شنبه 8/2 غدیر، امامت و ولایت «عید غدیرخم»
10 جمعه 8/3 ولایت و حکومت اسلامی

 

*فهرست همایش‌ها و جشنواره‌های بنیاد بین‌المللی غدیر

 

ردیف عناوین استان تاریخ
1 سومین همایش ملی غدیرژزوهی غدیر(نظام سیاسی اسلام) کرمانشاه 8/1
2 دومین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر تهران 7/29
3 همایش غدیر و مسأله حکومت اسلامی یزد  
4 همایش تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر مرکزی 8/1
5 همایش ملی سیره علوی لرستان 12/5
6 دومین همایش بین‌المللی ولایت خوزستان  
7 همایش غدیر از دیدگاه اهل سنت خراسان رضوی  
8 کنگره ملی نقش آل‌بویه در ترویج فرهنگ غدیر گیلان  
9 نخستین همایش ملی نجات بخشی و آینده جهان کرمانشاه 10/25
10 دومین جشنواره ملی آثار برتر دانشجویی در حوزه‌های ولایت، ‌امامت و غدیر تهران 8/7
11 همایش جایگاه بانوان در جامعه اسلامی و غدیر قم  
12 همایش غدیر از منظر کتاب و سنت یزد  
13 همایش ملی زلال جاری غدیر اصفهان  
14 نخستین جشنواره منطقه‌ای غدیر تهران  
15 همایش علمی پژوهشی در امتداد غدیر خراسان جنوبی 10/26
16 همایش غدیرشناسی از نگاه امام رضا(علیه السلام) خراسان رضوی  
17 همایش خطبه غدیر و سبک زندگی قم  
18 همایش بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم همزمان در 122 شهر کشور 8/2
19 غدیر محور اتحاد امت اسلامی هرمزگان 8/1

سه شنبه 92/7/23 .:. 3:21 صبح .:. احمد نظرات ()
.:.  کدنویسی : وبلاگ اسکین  .:.  گرافیک : ثامن تم  .:.
درباره وبلاگ

وِلایَةُعَلِیِّ بْنِ أبی طالبٍ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی. شُکرت خدایا... اگر شیعه واقعی نیستم، مُحب اهل بیت هستم. و مرا با قلبی سرشار از این محبت بمیران. آمین یا رب العالمین.
امکانات وب
آمار وبلاگ
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به مدیر آن می باشد.